Jak wypromować markę na zagranicznych rynkach?

Sprzedaż w internecie to dziś podstawa działalności wielu firm zajmujących się szeroko pojętym handlem. Jednocześnie coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na sprzedaż za granicę. Jakie są najpopularniejsze zagraniczne platformy sprzedażowe? Czy to jedyny sposób na transgraniczną sprzedaż? Między innymi na te pytania odpowiadamy w naszym artykule.

Wyjdź w świat ze swoją ofertą!

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep z oryginalnym rękodziełem czy też sprzedajesz kosmetyki, zabawki lub inne produkty, wejście na nowe rynki zbytu może okazać się doskonałym rozwiązaniem jeśli myślimy o dalszym rozwoju firmy. Jednocześnie zbudowanie świadomości marki oraz wypracowanie pozycji na rynku – zwłaszcza zagranicznym – to dość czasochłonny proces. Jednak w dobie powszechnie dostępnego internetu i mnogości skutecznych rozwiązań informatycznych właściwie każdy biznes związany ze sprzedażą można bez problemu przenieść do sieci. Wejście na zagraniczne rynki zbytu warto rozpocząć od współpracy z dużymi platformami sprzedażowymi, które mają już ugruntowaną pozycję na rynkach europejskich i światowych. Do najpopularniejszych należą choćby platformy eBay czy Amazon.

Sprzedaż za granicę – korzyści z platform sprzedażowych

Rozpoczęcie przygody z zagranicznymi rynkami zbytu od platform internetowych pozwoli dotrzeć do dużego grona odbiorców w stosunkowo krótkim czasie. Platformy zakupowe cieszą się dużą popularnością wśród klientów na całym świecie, a pandemia koronawirusa sprawiła, że zainteresowanie nimi wzrosło jeszcze bardziej. Oferują one niezwykle szeroką gamę produktów podzieloną na wiele kategorii i podkategorii, co ułatwia zakupy potencjalnym klientom, a tym samym zwiększa szansę sprzedawców na skuteczną sprzedaż. Decydując się na taką formę sprzedaży nie musimy tworzyć własnej strony internetowej (sklepu internetowego) ani poświęcać się jego promocji. Ponadto obsługa profilu sprzedażowego na takiej platformie jest w dużej mierze bardzo intuicyjna, a wiele dodatkowych narzędzi oraz automatycznych powiadomień czyni ją jeszcze prostszą.

A może własny sklep internetowy?

Inną opcją na zaistnienie na zagranicznych rynkach zbytu może być założenie własnego sklepu internetowego. Plusem takiego rozwiązania jest całkowita niezależność od innych podmiotów, co przekłada się choćby na brak konieczności odprowadzania marży na rzecz platform zakupowych. W przeciwieństwie do sprzedaży na platformie, we własnym sklepie mamy dużo większe możliwości dotyczące budowania i promocji naszej indywidualnej marki. Ponadto sprzedaż za granicę za pośrednictwem własnego sklepu internetowego to całkowita dowolność w zakresie wyglądu strony www oraz innych działań związanych z szeroko pojętym marketingiem. Należy jednak pamiętać o tym, aby sklep internetowy dostępny był przynajmniej w kilku wersjach językowych oraz umożliwiał zagranicznym klientom dokonywanie wygodnych i bezpiecznych płatności.

Marek Lisowski

Marek Lisowski

Entuzjasta motoryzacji, miłośnik sportów ekstremalnych i ekologicznych rozwiązań. Od lat dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z czytelnikami, inspirując ich do poszukiwania nowych pasji. Jego dynamiczny styl pisania oddaje energię tematów, które porusza.

Artykuły: 656

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *