Magento to wspaniałe rozwiązanie dla każdego, kto zajmuje się e-commerce. Wiele osób korzysta z tej platformy, aby sprzedawać swoje produkty przez Internet. Jeżeli należysz do tej grupy lub chcesz do niej dołączyć, na pewno chcesz wybrać jak najlepszy hosting do Magento.

Choć wymagania platformy nie są w jakiś sposób nadzwyczajnie duże, to jednak nie każdy dostawca hostingu będzie mógł spełnić Twoje potrzeby. Z tego powodu powinieneś pamiętać o kilku krokach, które pomogą Ci podjąć trafną decyzję. Gdy podejmiesz dobry wybór, zaoszczędzisz sobie problemów z sytuacjami, które mogą pojawić się wraz z rozwojem sklepu, czyli poszerzaniem listy produktów, większą liczbą odwiedzających, czy migracją na nowszą wersję Magento.

Przygotuj się do wyboru dostawcy hostingu Magento

Na początek skupmy się na podstawach, czyli na tym, jak w ogóle ocenić swoje potrzeby. Zawęzi to wyszukiwania oraz pomoże wybrać najlepszą opcję.

A) Jaka jest wielkość ruchu na Twojej stronie?

Przed wyborem hostingu dobrze jest wiedzieć, ile zapytań może otrzymywać serwer podczas peaku oraz podczas normalnego działania. Warto tutaj wgłębić się w szczegóły, gdyż Google Analytics nie podaje dokładnych danych co do sekundy.

Przykładowo strona A może otrzymywać 100 wizyt każdego dnia między godziną 10 a 23.
Dla odmiany strona B także otrzymuje 100 wizyt każdego dnia, ale wszystkie są
równomiernie rozłożone w okresie całej doby. Google Analytics pokaże takie same dane dla obu stron, jednak każda z nich ma inne potrzeby.

B) Liczba produktów oraz typ produktów

Liczba produktów oraz ich kategorii ma duży wpływ na to, jaki serwer Magento wybierzesz.

Dla przykładu, jeśli masz jedną kategorią z 20 podstawowymi produktami, zapewne będziesz potrzebował mniejszej pojemności hostingu niż w przypadku jednej kategorii z 20 produktami, gdzie każdy z nich ma kilka wariacji (na przykład ten sam model laptopa o nieco innych parametrach).

Dodatkowo w grę wchodzą takie czynniki jak aktualizowanie promocji oraz renderowanie produktów na stronie.

Po ustaleniu wymagań swojego sklepu możesz przyglądnąć się opcjom hostingowym.

Typy hostingów dla Magento

Serwer współdzielony

W takim przypadku kilka stron internetowych przebywa na jednym serwerze. Oczywiście przepustowość w takim rozwiązaniu też jest ograniczona, co może powodować problemy w przypadku większości sklepów na platformie Magento. Wraz z rozwojem sklepu przestrzeń może okazać się niewystarczająca.

Serwer w chmurze

Tego typu serwery działają tak jak fizyczne, ale funkcjonują na innej zasadzie. Płatność za wynajmowanie powierzchni wirtualnej jest zależna od wybranego modelu płatniczego (na godzinę, tydzień, miesiąc). W takich przypadkach serwer potrafi sobie poradzić nawet z niespodziewanie dużym ruchem, ale koszt oczywiście proporcjonalnie rośnie.

Serwer dedykowany

Serwer dedykowany to bardzo dobre rozwiązanie, jeśli chodzi o hosting dla Magento. Gdy sklep działa na wydzielonej jedynie dla siebie powierzchni, przekłada się to na jego szybkość. Wiąże się to oczywiście również z większymi kosztami.
Przyjrzyjmy się zatem samym właściwościom serwerów, jakie należy wziąć pod uwagę.

Bezpieczeństwo

Upewnij się, że hosting odznacza się także wysokim stopniem bezpieczeństwa. Powinieneś na wszelkie sposoby utrudniać działanie potencjalnym hakerom. Oczywiście w przypadku bezpieczeństwa odpowiedzialność spoczywa na dostawcy hostingu – to on powinien aktualizować wersję serwera, chronić przed atakami DDoS oraz zapewnić przyzwoity firewall.

Szybkość

Nikt nie lubi wolnych stron. Dodatkowo rozbudowane sklepy internetowe, gdy nie są odpowiednio zoptymalizowane, mogą działać bardzo ociężale. Oczywiście powodów może być wiele, ale na pewno nie chciałbyś, aby problem leżał po stronie hostingu.

Lokacja serwera

Zdarza się, że właściciele sklepów nie wiedzą, gdzie znajduje się serwer ich sklepu. Ma ona jednak znaczenie – jeżeli przykładowo targetujesz klientów z Ameryki, serwer także powinien się tam znajdować.

Wsparcie

Wsparcie techniczne jest niezwykle ważne. Najlepiej, aby pomoc była dostępna 24/7. Nigdy nie przewidzisz, kiedy będzie ona potrzebna. Jeśli w krytycznej sytuacji nie będziesz mógł skontaktować się z działem supportu, może przynieść to ogromne straty dla Twojego sklepu. Dobra współpraca z działem pomocy będzie także przydatna podczas migracji sklepu na nowszą wersję Magento.

Podsumowanie

Przed wybraniem serwera przeanalizuj swoje potrzeby, jeśli chodzi o wielkość ruchu oraz ilość produktów na stronie. Wybierz także taki typ hostingu, który będzie spełniał swoje funkcje oraz nie nadwyręży zbytnio budżetu. Weź pod uwagę szybkość serwera, jego bezpieczeństwo, lokalizację oraz wsparcie techniczne. Dzięki temu na pewno uda Ci się dobrze wybrać hosting do sklepu Magento.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here