FirmaITMarketing

Na czym polega pozycjonowanie i dlaczego warto?

Wiele osób prowadzących sklepy internetowe zastanawia się, w jaki sposób poszerzyć grono potencjalnych klientów. Można to zrobić na różne sposoby. Jednym z najskuteczniejszych jest pozycjonowanie sklepów internetowych. Na czym ono polega i dlaczego warto z niego korzystać?

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie sklepów internetowych, ale również dowolnych innych stron www, to wieloetapowy proces służący zwiększeniu widoczności marki w internecie. Obejmuje szereg działań realizowanych na podstronach sklepu internetowego, jak i w innych serwisach w sieci. W zakres działań SEO wchodzi wykonanie profesjonalnego audytu, który polega na starannej analizie witryny, sprawdzeniu, czy jest wolna od błędów, użyteczna dla odbiorcy itp. Efektem audytu powinien być szczegółowy raport zawierający zalecenia optymalizacyjne, które należy wprowadzić na stronie. Pozycjonowanie obejmuje też działania contentowe z użyciem słów kluczowych, związane z tworzeniem treści w obrębie witryny, a także poza nią oraz linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. SEO wymaga „trzymania ręki na pulsie” i regularnego analizowania skuteczności prowadzonych działań.

Dlaczego warto pozycjonować witrynę?

Pozycjonowanie sklepów internetowych ma wiele korzyści. Prawidłowo przeprowadzone działania pozwalają znacząco poprawić widoczność e-sklepu w sieci. Czasem już samo wprowadzenie zaleceń optymalizacyjnych i zmian w obrębie witryny pozwala podnieść pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania Google. Im wyższe pozycje w wyszukiwarce uzyskuje strona, tym zwiększa się jej widoczność. Zaczyna się częściej wyświetlać internautom poszukującym konkretnych usług czy towarów. Z kolei im częściej strona się wyświetla, tym więcej osób ją zobaczy i tym większa jest też szansa, że osoby te wejdą na stronę docelową i dokonają zakupu bądź skorzystają z usługi. To w prosty sposób prowadzi do wzrostu zysków przedsiębiorstwa. Co istotne, profesjonalnie realizowane pozycjonowanie pomaga uzyskać wysokie pozycje na długi czas.

Ponadto pozycjonowanie sklepów internetowych pozwala też budować pozytywny wizerunek marki. Jednym z elementów działań SEO jest content marketing, czyli tworzenie atrakcyjnych treści zawierających przy tym określone słowa kluczowe. Dzięki nim użytkownik może łatwiej trafić na daną stronę. To jednak niejedyna korzyść, jaką zapewniają treści. Pozwalają one też budować korzystny image przedsiębiorstwa. Merytoryczne, wartościowe dla użytkownika artykuły, poradniki czy rankingi pomagają kreować wizerunek firmy jako eksperta w danej dziedzinie.

Shares: