IT

System CRM – czy warto wdrożyć go we własnej firmie?

System CRM wspiera rozwój firmy, ułatwiając przeprowadzenie procesów sprzedażowych i wspierając dział marketingu. Nadrzędnym celem wykorzystywania nowoczesnego narzędzia jest zadowolenie klientów oraz usprawnienie pracy.

Czym jest CRM?

Customer relationship management, w skrócie CRM, to narzędzie, które ułatwia zarządzanie bazą klientów. Jednak rozbudowany system umożliwia nie tylko budowanie kontaktów, ale również sprzyja wszystkim zadaniom, których nadrzędny cel to zadowolenie klientów. W efekcie to niezastąpiona pomoc dla działów handlowych oraz marketingowych firmy. Niebagatelny wkład w poprawne funkcjonowanie systemu mają jednak niemal wszyscy pracownicy firmy – każdy, kto posiada informację na temat usługi, produktu czy procesu staje się źródłem wsparcia dla funkcjonalności narzędzia, które porządkuje prace działu sprzedażowego.

CRM- czy to się opłaca?

Czy wdrożenie systemu Crm się opłaca? Nad tym zastanawiają się przede wszystkim właściciele firm i managerowie. Statystyki świadczą jednak o tym, że tak – w przeciwnym razie tego typu narzędzi nie używałoby ponad 1/3 małych i średnich przedsiębiorstw na całym świecie. Oprogramowanie wdrożone jest również w większości dużych firm, gdzie zarządzanie procesami i ludźmi jest szczególnie skomplikowane i wymaga odpowiedniej koordynacji i procedur.

W jakich branżach sprawdzi się CRM?

Systemy Crm sprawdzą się niemal wszędzie tam, gdzie rozwijane są relacje z klientem. W efekcie nie dotyczy to jedynie bezpośredniej sprzedaży produktów, ale również usług. Z oprogramowania korzystają firmy kurierskie, budowlane, branża FMCG, agencje reklamowe, medycyna, teleinformatyka i automatyka. Narzędzie sprawdzi się również we wszelkich przedsiębiorstwach produkcyjnych, niezależnie od rodzaju tworzonych produktów. Wszędzie tam, gdzie konieczna jest koordynacja produkcji oraz sprzedaży.

Do czego wykorzystać CRM?

Jak wspomniano wcześniej, Crm służy do wspierania działu sprzedażowego i marketingowej. Do czego jednak dokładnie wykorzystać można oprogramowanie? Narzędzie posiada duzą ilość funkcjonalności. Typowe zastosowanie CRM’ów to tworzenie bazy klientów i produktów, generowanie ofert, a także koordynacja zadań i spotkań.

Narzędzie zapisuje historię współpracy z klientem, a także może stanowić archiwum plików i mailów. Oprócz tego przez Crm wysyłać można również mailingi.
Nie da się ukryć, że systemy CRM to aplikacje o uniwersalnym zastosowaniu.

Jak wygląda proces wdrażania CRM?

Proces wdrożenia Crm rozpoczyna się od prezentacji jego możliwości. Następnie analizowane są potrzeby firmy. Dzięki analizie możliwe jest dobranie odpowiednich, najbardziej efektywnych funkcjonalności. Następnie następuje wdrożenie testowe i indywidualna konfiguracja.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu CRM?

Wybierając Crm do swojej firmy, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na doświadczenie dostawcy, w tym ilość przeprowadzonych przez niego wdrożeń. Warto sprawdzić również referencje od poprzednich klientów. Istotne jest również rodzaj oprogramowania – polski lub zagraniczny. W pierwszym przypadku istnieje możliwość liczniejszych modyfikacji, a tym samym lepsze dopasowanie systemu do firmy.

Warto pamiętać, że wybór odpowiedniego dostawcy jest jednocześnie gwarancją zadowolenia z systemu. Z tego powodu warto korzystać z usług sprawdzonych firm.

 

Shares: