Branża co-packing jest niezwykle konkurencyjna. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, że nie tylko wysoka jakość towaru ma znaczenie, ale opakowanie pełni niezwykle istotną rolę. Prowadząc firmę zajmującą się konfekcjonowaniem i pakowaniem paczek trzeba przede wszystkim nastawić się na współpracę z biznesem, gdyż klienci indywidualni nigdy nie przyniosą takich profitów i prestiżu jak współpraca B2B. W dzisiejszym poradniku przedstawimy 5 zasad, dzięki którym można zwiększyć efektywność takiej firmy. Już teraz zdradzimy, że duże znaczenie ma owocna współpraca z dostawcami materiałów pakowych, m.in. taśm pakowych. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę?
Postaw na model dropshippingu – skieruj kompleksową ofertę do branży e-commerce
Największe pole rozwoju w tej branży tkwi we współpracy z mniejszymi i większymi firmami branży e-commerce. Dlatego jeśli w twojej firmie nie stawiałeś do tej pory na oferowanie usług dropshippingu, to zdecydowanie należy to zmienić. Zintegrowany system obsługi od przyjmowania zamówień, odbieranie dostaw towarów, magazynowanie, a następnie pakowanie i wysyłka do klienta znacznie skracają czas obsługi w przypadku firm internetowych, a Ty budujesz swój prestiż. Oczywiście odpowiadasz również za reklamacje i wymianę towarów. To bardzo duży rynek, który daje Ci możliwości rozwoju, poza dotychczasową z firmami różnych branż zlecającymi konfekcjonowanie towarów przeznaczonych na promocje, czy oferty specjalne.
Poszerz swój obszar działań – zdecyduj się na dział pakowania prezentów na życzenie
Wiele firm obecnie organizuje imprezy branżowe, na których rozdaje firmowe gadżety. Nawiązanie współpracy w ramach konfekcjonowania i przygotowywania unikalnych opakowań dopasowanych do branży jest dobrym pomysłem rozwoju. W tej sytuacji należałoby jeszcze rozwinąć dział projektowy, a także zatrudnić osoby z twórczym zacięciem, jeśli chodzi o ich wykonywanie. Urodziny firmy, czy targi branżowe to okazja do eleganckiego zaprezentowania swoich produktów i tu współpraca może być długofalowa. Wiele firm stawia również na zindywidualizowanie oferty. Dzięki temu klienci mogą wybrać usługę pakowania prezentowego. Jest ona najbardziej rozpowszechniona w branży e-commerce, ale rozszerzenie jej o możliwość zaprojektowania własnego opakowania z dostępnych wzorów może być atrakcyjną formą dopełnienia oferty.
Zainwestuj w dobre oprogramowanie dla branży co-packing
Aby efektywność, czyli wyniki w postaci ilości zawieranych umów i obsługiwanych firm, ale również tempa pracy zatrudnionych na poszczególnych działach pracowników się zwiększyła potrzebne jest nie tylko rozszerzenie oferty, ale również dostosowanie firmy pod względem technicznym do owych zmian. Niezbędne zatem będzie zainwestowanie w dobrej jakości oprogramowanie dla branży co-packingu. Jeśli już je posiadasz to poszerzając ofertę musisz uzupełnić je o nowe moduły, które sprawią, że praca będzie mogła być wykonywana w odpowiednim tempie. Konieczny będzie również sprzęt do drukowania etykiet i kodów kreskowych. Ważne, by każdy przywieziony towar znalazł się w systemie oznaczony nazwą, a także miejscem składowania. Dzięki temu pracownicy obsługujący zamówienia mogą szybciej lokalizować towar lub zlecać jego przetransportowanie na stanowiska pakowe uprawnionym do tego magazynierom. Każdy towar zapakowany i wysłany również musi być zarejestrowany w systemie. Wszystko to ułatwia prace inwentaryzacyjne i dokonywanie zamówień np. taśm pakowych, potrzebnych do zabezpieczania paczek czy innych materiałów.
Reklama w mediach społecznościowych robi różnicę
Kolejną kwestią na którą trzeba zwrócić uwagę jest rzecz jasna odpowiednia reklama. Obecnie największą siłę mają media społecznościowe i na nich należy się skupić. Tu można prezentować swoje realizacje, organizować konkursy, czy kampanie real-time marketingowe za pomocą memów, gifów i innych środków, które powodują wzrost zainteresowania.
Wybierz najlepszych dostawców materiałów pakowych
Na sam koniec zostawiliśmy to, bez czego nie byłoby dobrej firmy co-packingowej, a mianowicie materiały pakowe. Wybór odpowiedniego dostawcy ma tu kluczowe znaczenie, gdyż muszą być one najwyższej jakości. Solidna taśma pakowa musi mieć mocny klej i nie odklejać się pod wpływem wilgoci, a zawartość paczki zabezpieczona w taki sposób, by nawet kruche przedmioty mogły dotrzeć do adresata w jednym kawałku. Niezbędne będą również ułatwiające pracę urządzenia, dzięki którym pakowanie może być częściowo zmechanizowane. Warto wybrać firmę, której zaufało już wielu klientów biznesowych o ugruntowanej pozycji na rynku, która oferuje także taśmy pakowe z nadrukiem logo i nazwy firmy.
Rozwój firmy w branży konfekcjonowania i pakowania jest możliwy dzięki zastosowaniu odpowiednich metod. Efektywność na wszystkich płaszczyznach może wzrosnąć, co wpływa na zadowolenie kontrahentów.