Dom

Jak dobrze i bezpiecznie urządzić przestrzeń biura?

Zasady ergonomii są ważne i to nie tylko w domu należy je wprowadzać, lecz także w biurze. Wszak zapewniają one bezpieczeństwo, ale też funkcjonalność. A do tego i wygoda jest na najwyższym poziomie, co rzecz jasna w pracy ma duże znaczenie. Dlatego też dziś podpowiemy Wam, jak dobrze i bezpiecznie urządzić przestrzeń biura i to niezależnie od jego kubatury.

Ergonomia przez wielkie „E”

Nie ma się co oszukiwać, że urządzanie biura jest łatwe i szybkie. Owszem może takie być, ale jednak każdy etap należy dokładnie i sensownie przemyśleć, wszak tutaj nie ma miejsca na żadne błędy. Na samym początku musicie wiedzieć, że aranżacje, ale też samą kolorystykę trzeba dobrać do kubatury pomieszczenia. W żadnym wypadku w małych wnętrzach nie można stosować ciemnych kolorów, bo w ten sposób zaburzycie całą przestrzeń, a przebywanie w niej będzie męczące. Do tego pamiętajcie też, że należy szukać takich rozwiązań, które wpłyną na komfort pracy każdego pracownika, a to obejmuje nie tylko wybór mebli, ale też oświetlenia. Biuro powinno być także estetyczne. W końcu nie od dziś wiadomo, że w ładnych miejscach zdecydowanie przyjemniej spędza się czas, choć rzecz jasna musicie też pamiętać, że nie chodzi tutaj o dekoracje, bo one mogą rozpraszać, lecz zwyczajnie o wyposażenie, które nie powinno być zniszczone czy niedopasowane do siebie. Najlepiej postawić na minimalistyczną stylistykę albo taką utrzymaną w stylu skandynawskim, wszak są one ponadczasowe.

Wybór materiału na podłogę ma znaczenie

Czas więc przejść do szczegółów. Na początek warto skupić się na wyborze materiału na podłogę. W tym przypadku musi być on mocny, trwały, ale też antypoślizgowy, wszak bezpieczeństwo jest najważniejsze. Ciekawym wyborem jest podłoga wykonana z żywicy epoksydowej, którą notabene bardzo łatwo utrzymać w czystości, ale jednak cena takiego rozwiązania jest dosyć wysoka, co może odstraszać inwestorów. Na pewno nie należy wybierać zwykłych paneli, gdyż już po krótkim czasie zostaną uszkodzone, a przy tym takie modele szybko się rozwarstwiają, butwieją czy są podatne na zarysowania. Z kolei gres jest zazwyczaj śliski. Ok, można znaleźć matowy, ale znowu cena jest relatywnie wysoka. Na szczęście jest jeszcze jedno nader ciekawe rozwiązanie. Otóż doskonale sprawdzą się wykładziny antypoślizgowe. Opole jest miastem, gdzie swoją siedzibę ma firma Sagar i z jej oferty warto skorzystać. Gwarantujemy, że będziecie zachwyceni. Wszak jakość i niska cena idą tam w parze. Takie wykładziny są też trwałe i sprawdzą się nawet w przypadku miejsc często odwiedzanych, gdzie występuje duży kapitał ludzki. Dobrze się prezentują, co jest także dużą zaletą.

Jakie meble do biura wybrać?

Znalezienie dobrych mebli może, ale nie musi być trudne. Na pewno wybierając meble należy wziąć pod uwagę samą wielkość biura. Dobrze sprawdza się średnia bądź wysoka zabudowa. Dzięki niej można zaoszczędzić nieco przestrzeni użytkowej. Do tego obok każdego stanowiska można umieścić kontenerek na kółkach, w którym pracownicy będą mogli umieszczać najważniejsze dokumenty, ale też takie, które zawsze chcą mieć pod ręką. Jeżeli przechowujecie ważne i tajne dokumenty, to rzecz jasna należy zainwestować w szafy pancerne, do których dostęp powinna mieć tylko i wyłącznie jedna osoba.

Biurko plus krzesło, czyli połączenie idealne

Każdy pracownik biura powinien posiadać swoje biurko. Tutaj można wybrać model z płyty meblowej, ale też model transparentny ze szkła czy tworzywa plexi. Jedno i drugie rozwiązanie dobrze się sprawdzi, ale tylko wtedy jeżeli dobierzecie do biurka odpowiednie krzesło i powinno być to dedykowane krzesło biurowe. Na pewni należy wybrać takie, które posiadają wyprofilowane oparcie odpowiadające budowie kręgosłupa, a więc ze wcięciem w części lędźwiowej. Do tego przyda się możliwość regulacji głębokości siedziska, co zapewni maksimum wygody.

Oczywiście musimy jeszcze wspomnieć o oświetleniu i w tym przypadku warto wybrać oświetlenie Led, które jest tanie, ale i trwałe. Jeżeli chodzi o samą barwę to neutralna będzie optymalnym wyborem. Jednocześnie na biurku każdego pracownika warto jeszcze ustawić lampkę biurkową.

Shares: