Liczba firm na rynku usług security rośnie z roku na rok. Z jednej strony to dobra wiadomość dla klientów, ponieważ za większą konkurencją idą bardziej atrakcyjne warunki współpracy. Z drugiej – wybierając partnera, musisz uważać na to, komu powierzasz bezpieczeństwo swojego mienia. W tym aspekcie nie możesz sobie pozwolić na kompromisy. Zanim podejmiesz decyzję, sprawdź, czy firma ochroniarska ma certyfikat bezpieczeństwa.

Certyfikat bezpieczeństwa, czyli co?

Firma, której powierzasz wykonanie usług z zakresu ochrony osób i mienia, bierze na swoje barki ogromną odpowiedzialność. Jeśli w grę wchodzi np. zabezpieczenie obiektu i kontrola dostępu do niego, wykonawca usług uzyskuje często dostęp do danych osobowych pracowników, legitymuje gości, a obsługiwany przez niego system zapisuje i przetwarza tysiące informacji.

Równie ważne jest to, że firma ochroniarska zyskuje dostęp do planów obiektu, poznając wszystkie niuanse jego funkcjonowania – np. miejsce przechowania ważnych dokumentów czy działania serwerowni. A od ich bezpieczeństwa zależy niejednokrotnie Twoje przetrwanie w świecie biznesu.

Dlatego jako przedsiębiorca musisz być pewien, że wszystkie procedury są realizowane poprawnie – zgodnie z prawem oraz z poszanowaniem bezpieczeństwa przemysłowego.

Potwierdzeniem tego faktu jest certyfikat bezpieczeństwa przemysłowego uzyskany przez agencję ochroniarską. Jest on wydawany albo przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, albo przez Służbę Kontrwywiadu Wojskowego. Potwierdza on zdolność przedsiębiorstwa do przetwarzania informacji niejawnych oraz opatrzonych klauzulą „poufne” lub wyższej.

Warto wiedzieć, że certyfikat bezpieczeństwa przemysłowego jest przyznawany w trzech stopniach. Absolutne minimum, którego powinieneś oczekiwać od firmy realizującej zlecenia z zakresu ochrony osób i mienia, to stopień drugi.

Nie tylko certyfikat bezpieczeństwa przemysłowego

Certyfikat bezpieczeństwa przemysłowego to tylko jeden z wielu dokumentów, którymi legitymują się najlepsze firmy z branży security, np. lider rynku w Polsce firma Konsalnet. Wymagaj również:

  • koncesji MSWiA na wykonywanie zadań związanych z ochroną usług i mienia (absolutna konieczność),
  • świadectwa bezpieczeństwa do klauzuli „TAJNE” oraz „NATO SECRET” i „EU SECRET” – to dodatkowe potwierdzenie najwyższych standardów obsługi informacji tajnych i poufnych,
  • certyfikatów ISO – m.in. w zakresie projektowania, montażu i obsługi systemów zabezpieczeń (9001:2008), zarządzania bezpieczeństwem informacji (ISO/IEC 27001:2013) oraz zarządzaniem ciągłością działania w zakresie fizycznej i technicznej ochrony mienia (22301:2012).

Warto także sprawdzić, czy interesująca Cię firma jest członkiem ważnych organizacji branżowych, takich jak Polska Izba Systemów Alarmowych.

Im więcej certyfikatów potwierdzających profesjonalne i efektywne procedury bezpieczeństwa, tym większa gwarancja, że usługi dla Twojej firmy zostaną zrealizowane zgodnie z oczekiwaniami. Inwestycja we współpracę z doświadczoną agencją z branży security pozwoli Ci się skupić na sednie prowadzonej działalności, podczas gdy o bezpieczeństwo Twojego obiektu zadbają eksperci.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here