Prowadzenie firmy w sieci, a adres siedziby – jakie ma powiązanie?

Założenie firmy w dzisiejszych czasach nie jest żadnym problemem. Można to zrobić nawet bez wychodzenia z domu, a konkretniej w sposób wirtualny. Między innymi z tego powodu, coraz więcej osób decyduje się na zaczęcie przygody z własną działalnością. W dobie Internetu istnieje wiele dziedzin, którymi można zajmować się będąc we własnym domu.

Przy rejestracji firmy konieczne jest natomiast podanie adresu siedziby. Lokalizacja naszego miejsca zamieszkania może być bez problemu wpisana w daną rubrykę i nie trzeba wynajmować w tym celu specjalnego lokalu. Wpisanie adresu swojego domu w momencie rejestracji firmy nie zawsze jest jednak najlepszym rozwiązaniem. Poniżej wyjaśnimy, w jaki sposób adres siedziby wpływa na postrzeganie firmy, a także jaki ruch możemy zastosować w tej sprawie.

Wpływ lokalizacji na rozwój firmy

Prowadząc działalność w sieci często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak ulokowanie firmy może wpływać na jej widoczność. W końcu, skoro oferujemy usługi przez Internet, to po co komukolwiek wiedzieć, w jakim miejscu pracuję? Logicznie rzecz biorąc, jest to prawda.

Niestety, algorytmy popularnych wyszukiwarek działają nieco inaczej. Wykorzystanie lokalizacji w kontekście dopasowania frazy kluczowej do oczekiwań użytkownika jest spore. Przykładowo, po wpisaniu frazy “usługi informatyczne” algorytm wykorzystując naszą lokalizację, znajdzie najlepsze pozycje ulokowane niedaleko nas. Nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że podejście wielu osób jest podobne. Uzyskując kilka firm na mapach wyszukiwarki, automatycznie wybieramy tę, znajdującą się w centrum dużego miasta.

Prosty sposób na zmianę lokalizacji swojej działalności

Oczywiście, w celu ulokowania swojej firmy w lepszym miejscu, możemy wynająć po prostu biuro. Taka decyzja wiąże się jednak z dużymi kosztami i zdecydowanie nie jest opłacalna w kontekście działającej w sieci firmy jednoosobowej.

Dużo lepszym rozwiązaniem okazuje się tanie wirtualne biuro. Usługi te przyszły z pomocą dla przedsiębiorców działających głównie w sieci, którzy czują się pokrzywdzeni mniejszą ilością zleceń od lepiej ulokowanych specjalistów z tej samej branży. Cały proces wynajmu e-biura nie jest skomplikowany i polega jedynie na udostępnieniu naszej firmie adresu siedziby znajdującej się w centrum dużego miasta. Lokalizacji tej możemy używać na wizytówkach, w Internecie oraz w systemie rejestracji działalności.

Wirtualne biuro, a korespondencja

Rejestrując firmę na konkretny adres musimy liczyć się z tym, że będą na niego przychodziły swego rodzaju listy i przesyłki. W kontekście wirtualnego biura wszystko to zostało dokładnie przemyślane. Przychodząca korespondencja zawsze jest odbierana przez kogoś z recepcji, a następnie segregowana w przeznaczonych do tego miejscach. Po tym wszystkim, do osoby najmującej adres zostaje wysłany sms z powiadomieniem o przesyłce. Na specjalne życzenie klienta, e-biura mogą wysłać skany przychodzących listów, co odciążyłoby właściciela firmy od obowiązku osobistego ich odebrania.

Marek Lisowski

Marek Lisowski

Entuzjasta motoryzacji, miłośnik sportów ekstremalnych i ekologicznych rozwiązań. Od lat dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z czytelnikami, inspirując ich do poszukiwania nowych pasji. Jego dynamiczny styl pisania oddaje energię tematów, które porusza.

Artykuły: 656

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *