Biznes

Likwidacja firmy – komu zlecić opróżnienia biura ze sprzętu?

Likwidacja działalności gospodarczej związana jest z koniecznością dopełnienia wielu formalności, na przykład w kwestiach księgowych. Niemniej jednak większość przedsiębiorców musi dodatkowo zająć się opróżnianiem biur oraz wywozem pozostałego sprzętu czy mebli. Komu zlecić to zadanie?

Na własną rękę?

Wielu przedsiębiorców decyduje się opróżnić siedzibę firmy z mebli oraz sprzętu, a także wywieźć pozostałe rzeczy na własną rękę. Niemniej jednak nie jest to  najlepsze rozwiązanie. Przede wszystkim samodzielne opróżnianie pomieszczeń zajmuje bardzo dużo czasu, a dodatkowo to właściciel firmy odpowiada za prawidłową utylizację mebli lub sprzętów, takich jak choćby komputery, drukarki i im podobne. Jeżeli chcemy w krótkim czasie uporać się z wywożeniem zbędnego sprzętu, o wiele lepiej będzie nawiązać współpracę z profesjonalną firmą transportową. Jej pracownicy zajmują  się zarówno opróżnianiem biura, jak i wywożeniem odpadów gabarytowych czy sprzętów elektronicznych.

Pomoc w opróżnianiu biura może okazać się nieoceniona, zwłaszcza gdy jego siedziba znajduje się na wyższych piętrach budynku. Co więcej, współpracując z wykwalifikowaną firmą, nie musimy martwić się kwestiami formalnymi, takimi jak choćby to, co zrobić ze zużytym sprzętem i jak go prawidłowo zutylizować. Przedsiębiorcy, którzy decydują się na likwidację firmy, mają bardzo wiele innych obowiązków do wykonania, zatem kwestię opróżnienia powierzchni biurowej warto pozostawić specjalistom.

Jak wygląda współpraca?

Na początku przedsiębiorca powinien wybrać firmę transportową, która świadczy usługi w okolicy, w której znajduje się jego biuro. Obecnie większość tego typu firm oferuje współpracę na terenie całego miasta, a także miast ościennych. Następnie należy umówić się na wybrany termin, który będzie dogodny zarówno dla przedsiębiorcy, jak i pracowników firmy transportowej. Na tym etapie omawiany jest również zakres współpracy. Klienci zazwyczaj decydują się na kompleksową pomoc, gdyż dzięki niej mogą zaoszczędzić mnóstwo cennego czasu. W umówionym terminie pracownicy stawiają się w wyznaczonym miejscu i starają się jak najszybciej wykonać swoje obowiązki. Meble powinny zostać wcześniej opróżnione (być może zajdzie konieczność zarchiwizowania niektórych dokumentów), natomiast potrzebne dane ze sprzętów przeniesione, na przykład na dysk zewnętrzny. 

Dlaczego warto?

Zatrudnienie profesjonalnej firmy transportowej, która zajmie się opróżnianiem naszego biura, wiąże się z koniecznością opłacenia faktury za wykonaną usługę. Niemniej jednak cena zawsze ustalana jest indywidualnie i dopasowana do klienta. Co więcej, okazuje się, że pomoc profesjonalnej firmy pozwoli nam nie tylko zaoszczędzić czas, ale i pieniądze. Wynajęcie samochodów, którymi samodzielnie przewieziemy meble czy sprzęt do utylizacji, może być znacznie droższe, niż skorzystanie z pomocy profesjonalistów. Dodatkowo nie musimy zastanawiać się, w jaki sposób zutylizować poszczególne sprzęty, a także co zrobić ze starymi, niepotrzebnymi już meblami. 

Dowiedz się Więcej

Shares: