Lifestyle

Klimatyczna restauracja w mieście – na co zwracają uwagę klienci?

Lokalizacja restauracji to jeden z najistotniejszych czynników jej powodzenia. Usytuowana w centrum, zwłaszcza dużego, lub turystycznego miasta, przyciągnie wielu gości. A gdy lokal jest na przykład w centrum miasteczka uniwersyteckiego, należy to wykorzystać i serwować dania i napoje, chętnie spożywane przez studentów. Podobna reguła obowiązuje także na starym mieście – tu można pomyśleć o restauracji serwującej świetnej jakości lokalne potrawy. To skusi przyjezdnych.

Cechy restauracji, która przyciąga klientów to czynniki brane pod uwagę przez każdego managera lokalu. Począwszy od dobrej lokalizacji, po fajny wystrój, smaczne jedzenie, na sprawnej obsłudze kończąc – każda z tych sfer wymaga idealnego dogrania. Na klimat świetnej restauracji składają się różne elementy. Łączą się one w niepowtarzalną całość, w atmosferę, w której ludzie chcą się zrelaksować, spotkać z rodziną i znajomymi, no i oczywiście najeść. 

Jako restaurator weź pod uwagę to, kim są twoi klienci, czego oczekują, co chwalą, a co im się nie podoba. Lokal gastronomiczny oferuje usługi, czyli działa na rzecz swoich gości. To oni mają się u ciebie dobrze czuć, bo to oni ci zapłacą. Poniżej sprawdzisz, o czym trzeba pamiętać, żeby klienci byli zadowoleni i wracali.

Klimatyczna restauracja – lokalizacja

Lokalizacja restauracji to jeden z najistotniejszych czynników jej powodzenia. Usytuowana w centrum, zwłaszcza dużego, lub turystycznego miasta, przyciągnie wielu gości. A gdy lokal jest na przykład w centrum miasteczka uniwersyteckiego, należy to wykorzystać i serwować dania i napoje, chętnie spożywane przez studentów. Podobna reguła obowiązuje także na starym mieście – tu można pomyśleć o restauracji serwującej świetnej jakości lokalne potrawy. To skusi przyjezdnych. 

Ponieważ obecnie mamy do czynienia z prawdziwym “zalewem” lokali w dużych miastach, trzeba klientów przyciągnąć do siebie – intrygujący wygląd restauracji z zewnątrz. może mieć moc skłonienia ludzi do wejścia do twojej knajpki.

Klimatyczna restauracja – aranżacja wnętrza

Pierwsze wrażenie to podstawa. Decyduje o tym, czy goście zostaną naszymi stałymi klientami. Warto, by wnętrze było ciekawe, zrobione z motywem przewodnim, w stylu, który jest dość modny. Należy dobrze przemyśleć koncepcję aranżacji – w zależności od rodzaju klienteli, którą chcemy przyciągnąć, charakter wnętrza będzie inny. Zatem moda jest tu tylko jednym z wielu czynników. Wnętrza oryginalne, z pazurem, przestronne, ze stolikami dużymi dla grup i małymi, przytulnymi – dla 2-3 osób – to bardzo fajna koncepcja dla młodszej klienteli. Zwłaszcza, jeśli w menu królują pizze i burgery. Bar jest miejscem, do którego chce się podchodzić, gdy jest fajnie zaaranżowany. Zadbaj o ekspozycję alkoholi, kieliszków i fajny look baru.

Każdy lokal, w dowolnym stylu, musi być przede wszystkim czysty. Nie ma nic gorszego, niż brudna łazienka w restauracji. Dbajmy o higienę wnętrz, a także płyn do dezynfekcji przy wejściu i odkażaniu każdego stolika przed przekazaniem go do dyspozycji gości.

Restauracja? – podstawa to jedzenie!

Nawet najlepsza lokalizacja i doskonały wystrój wnętrza nie pomogą, gdy jedzenie w twoim lokalu jest byle jakie. Niezależnie od tego jaki typ lokalu tworzysz – szeroki wybór dań, dania tylko z konkretnej kuchni świata, dania duże i pożywne, na imprezy, czy potrawy wyrafinowane – zadbaj o ich jakość smakową, świeżość składników, estetykę podania i porcje zaspokajające głód. Warto do karty wprowadzić zestawy śniadaniowe i lunchowe. Można z jednej z kategorii w menu uczynić znak rozpoznawczy lokalu. No i zadbać o grupy. Jedzenie musi zaspokajać różne apetyty, cieszyć oko i podniebienie no i, nie oszukujmy się, wypaść korzystnie cenowo. Wiele restauracji wprowadza obecnie do swojej oferty pieczywo własnego wypieku. Pomyśl o tym, co chciałbyś gościom zaoferować i zapewnij im usługę tak świetną, że będą wracać!

Klimatyczna restauracja – siła miłej obsługi

Jakość obsługi w restauracji to czynnik, który może zdecydować o powodzeniu, lub upadku lokalu. Musisz mieć kompetentnych i zadowolonych pracowników jeżeli chcesz efektów. Kucharze muszą rzeczywiście znać się na kuchni, którą gotują. To podstawa. Ale są jeszcze barmani, kelnerzy i inni pracownicy – pomocnicy kuchni, dowożący. Zespół jest spory, bardzo często następują w nim przetasowania.

Bezpośrednia obsługa klienta – kelnerzy i barmani – muszą być uprzejmi i szybcy, a także odznaczać się zimną krwią w sytuacjach stresowych. Jednak nawet fachowcy, jeżeli warunki pracy stworzone przez pracodawcę są niedostateczne, nie będą chcieli dawać z siebie wszystkiego. Tarcia w zespole, lub nie dość dobre kierowanie pracownikami – to może pogrążyć nawet świetnie rokujący lokal.

Założenie i prowadzenie restauracji z prawdziwego zdarzenia to nie lada zadanie. Jest wiele zmiennych do uwzględnienia. Kiedy jednak w końcu dzieje się magia i klienci przychodzą regularnie – satysfakcja i dobry zysk murowane!

Shares: