Motoryzacja

Jakie samochody z Japonii sprowadza się najczęściej?

Sprowadzanie aut z Japonii cieszy się coraz większą popularnością, choć… nie zawsze będzie to opłacalne. W praktyce koszt całego przedsięwzięcia często wpływa na to, jakie auta kupowane są w ten sposób. I my zaraz wyjaśnimy, na czym polega ta zależność.

Sprowadzanie aut z Japonii – na czym polega?

Jeśli chcesz sprowadzić auto z Japonii, musisz liczyć się z niemałym wydatkiem. Często niezwiązany jest on stricte z kupnem samochodu, lecz ze wszystkimi formalnościami, takimi jak transport międzynarodowy, podatki, cło. Możesz się tym zająć samodzielnie, lub zdać się na pomoc specjalistów, bo samochody z Japonii sprowadzi za ciebie Richtermotors.com, co jest znacznie wygodniejszym rozwiązaniem. Jednocześnie, to po raz kolejny zwiększa koszty. 

Jak przebiega cały proces? Najpierw należy znaleźć pojazd spełniający twoje wymagania. Można szukać nowego modelu w salonie lub używanego, na aukcjach. W drugim przypadku dobrze byłoby sprawdzić, w jakim faktycznie jest stanie, co jest niemożliwe bez posiadania kontaktów na miejscu. Po finalizacji transakcji trzeba już „tylko” zorganizować transport, najczęściej do portu w Niemczech. To koszt kilkunastu tysięcy złotych. Następnie konieczne jest opłacalnie cła, VAT-u, odprawy celnej, czy kosztów terminalowych. Gdy masz to za sobą, pozostaje kolejny problem, czyli transport do Polski, a także kurier dokumentów. 

W praktyce samo sprowadzanie aut z Japonii, bez uwzględniania kosztów związanych z zakupem pojazdu, to wydatek rzędu ok. 30-50 tys. zł. Dlatego, jak się pewnie domyślasz, nie opłaca się kupować w ten sposób aut z tzw. średniej półki. Jakie pojazdy są w takim razie sprowadzane najczęściej?

Luksusowe auta z Japonii

Najchętniej wybierane są ekskluzywne auta, które w Japonii można kupić o wiele taniej, niż w Polsce czy w pozostałych krajach Europy. Przy czym nie dość, że wyróżniają się niską ceną, ale też dobrym stanem mechanicznym. Ciekawostką jest, że dla Japończyków europejskie pojazdy są oznaką prestiżu, często nawet nie są przystosowywane do warunków drogowych w krajach azjatyckich. To sprawia, że po sprowadzeniu ich do Polski zwykle nie trzeba dokonywać zbyt wielu modyfikacji.

Wśród aut sprowadzanych z Japonii prym wiodą przede wszystkim Mercedesy oraz auta BMW. Przykładem może być BMW M5, Mercedes SL 550 lub terenowy Mercedes Benz G500. Ale to nie one budzą największe emocje, lecz druga grupa luksusowych samochodów, czyli modele sportowe. Fort Mustang GT, Lamborghini Gallardo, Aston Martin, Porsche Carrera – te wszystkie auta mogą być twoje. I mowa jest tu o najnowszych, maksymalnie kilkuletnich rocznikach. Bo youngtimery to już inna kategoria…

Youngtimery z Japonii

Luksusowe i sportowe auta to jedno. W Japonii można je kupić taniej, nawet uwzględniając koszty związane z transportem i formalnościami na granicy, dzięki czemu możliwe jest spełnienie swoich motoryzacyjnych marzeń. Ale można też pójść w drugą stronę, czyli poszukać klasycznych samochodów, youngtimerów z Japonii, które stanowią przede wszystkim inwestycję. W ten sposób można znaleźć modele, które, choć trudnodostępne w Europie, w Japonii można zakupić (prawie) bez problemów. Popularnymi autami jest m.in. Mercedes W126 500 SE, Mercedes SL 500 R129 oraz Porsche 986 Boxster. 

Przy czym o ile nowe, luksusowe auta można sprowadzić z Japonii na własną rękę (aczkolwiek będzie to uciążliwe i czasochłonne), to w przypadku klasyków poleca się już skorzystanie z pomocy firm zewnętrznych. Mają one możliwość zweryfikowania ich stanu mechanicznego oraz wizualnego, wiedzą też, gdzie szukać, aby znaleźć najkorzystniejsze oferty.

Shares: