Marketing

Jak zbudować skuteczną strategię komunikacji z klientem

Zastanawiasz się, jak zbudować skuteczną strategię komunikacji z klientem? Nie jesteś pewien, czy w poprawny sposób opowiadasz o swoim produkcie lub usłudze? Chcesz zyskać przychylne opinie w Internecie od zadowolonych klientów? Cieszymy się więc, że trafiłeś w miejsce, które da Ci odpowiedź na wszystkie zadane pytania! Pokażemy Ci, czego nauczyło nas 25-letnie doświadczenie w branży PR.

Dlaczego strategia komunikacji z klientem jest tak ważna?

Nie istnieją nudne branże, o których nic nie można powiedzieć. To, czy odbiorca będzie zaciekawiony Twoimi produktami lub usługami zależy od sposobu, w jaki je zaprezentujesz. Uwierz, że nawet prezentacja zwykłego gwoździa może przypominać coroczne przedstawienie nowego produktu Apple!  

Wszystko zależy od wyboru strategii komunikacji z klientem.

W czasach cyfryzacji działania w Internecie są fundamentem do budowy silnej marki. Dają mnóstwo możliwości do opracowania i wdrożenia spójnej strategii komunikacji, która trafia do docelowej grupy odbiorców. W ten sposób wybór osób, do których kierujesz swój przekaz, jest jedną z największych zalet komunikacji internetowej, ponieważ zwiększasz swoje szanse na pozyskanie nowych odbiorców i klientów.

Strategia komunikacji z klientem pozwala w pełni wykorzystać potencjał Internetu. Ponad połowa internautów robi zakupy online. W ogromnej większości polskie domy mają dostęp do sieci. Coraz więcej starszych osób przekonuje się do mediów społecznościowych, a młode pokolenie nie wyobraża sobie bez nich życia. To właśnie odpowiednia strategia komunikacji pozwala do nich dotrzeć i w błyskotliwy sposób opowiedzieć historię o Twoim produkcie lub usłudze, a także pokazać, dlaczego warto kupować u Ciebie, a nie konkurencji!

Można więc rzec, że strategia komunikacji buduje wizję marki. Tworzy fundamenty i misję, na której opierać się będą pozostałe działania biznesowe. 

Pytania pomocnicze do tworzenia strategii

W Commplace działamy w spójny i holistyczny sposób. Patrzymy na markę w szerokiej perspektywie, dbając nie tylko o jej wyniki dziś, ale również przez wiele lat w przyszłości. W ten sposób – podczas tworzenia nowoczesnej komunikacji z klientem – zalecamy odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Kto jest klientem Twojej firmy?
  • Kto byłby jej idealnym klientem i czego by potrzebował?
  • W czym Twoja firma jest najlepsza?
  • W czym Twoja firma wyprzeda konkurencję?
  • Jak chcesz, aby widzieli Twoją firmę klienci?
  • Jaki cel chcesz osiągnąć?

Zauważ, że powyższe pytania pozwalają określić mocne strony Twojej marki, potrzeby klienta oraz cel, do którego chcesz podążać. W ten sposób otrzymasz jasny plan, który pozwoli Ci osiągnąć skuteczną strategię komunikacji z klientem!

Na co zwrócić uwagę w tworzeniu spójnej strategii komunikacji?

Wiesz już, dlaczego warto inwestować w strategię komunikacji z klientem i jakie pytania pozwolą Ci zrobić to lepiej. Teraz nadszedł czas, abyś dowiedział się, na jakie aspekty warto zwrócić uwagę podczas budowanie planu komunikacji.

Przede wszystkim powinieneś ustalić grupę docelową oraz język komunikacji do niej dopasowany. W końcu nie chcesz posługiwać się żargonem młodzieżowym, oferując produkty dla seniorów, prawda? Kolejną kwestią jest wybór kanału komunikacyjnego, którym opowiesz klientowi o swoim produkcie lub usłudze. Następnie warto zaplanować działania marketingowe, stawiając na angażujące kampanie reklamowe, które pozwolą Ci wygenerować zasięgi, aktywność oraz pozyskanie nowych odbiorców, a także klientów marki. Na końcu warto regularnie monitorować wdrażanie strategie i na bieżąco dostosowywać je do zmieniającego się dynamicznie oblicza Internetu.

W rezultacie zapewnisz sobie budowę silnej i spójnej marki na wiele długich lat.

Efekty dobrej komunikacji z klientem

Im lepiej zaplanujesz strategię komunikacji z klientem, tym większych zysków możesz się spodziewać. Efekty komunikacji w biznesie mierzy się w złotówkach, ponieważ dobrze opowiedziana historia produktu lub usługi owocuje wzrostem sprzedaży. Z kolei większa sprzedaż pozwala generować wyższe dochody, które przekładają się na kolejne inwestycje i rozwój biznesu. To natomiast może skutkować lepszymi relacjami z partnerami biznesowymi oraz atrakcyjniejszymi współpracami, które również przyczynią się do większych zysków.

Jak więc widać: efekty dobrej komunikacji z klientem to koło, które samoistnie się napędza, generując dochód całej firmie. Oznacza to, że jeśli raz wprawisz je w ruch (w odpowiedni sposób), może się ono kręcić przez wiele długich lat, zapewniając rozwój i postęp Twojego biznesu.

Shares: