Sens stworzenia sklepu on-line, za i przeciw

Klienci zdecydowali się na zakupy online, wydając 861,12 miliardów dolarów u sprzedawców w USA w 2020 r., Czyli o 44% więcej niż w 2019 r. Podczas gdy pandemia przyspieszyła przejście do sprzedaży i zakupów online, teraz zmieniło się zachowanie konsumentów i nie ma już odwrotu.

W ankiecie przeprowadzonej przez Wakefield Research for Square’s Future of Retail, konsumenci twierdzą, że średnio 43% swoich miesięcznych zakupów detalicznych dokonują online. Zakupy online są szczególnie popularne wśród rodziców i osób mieszkających na obszarach miejskich, którzy twierdzą, że obecnie około połowy zakupów dokonują online. A sprzedawcy detaliczni zaspokajają ich potrzeby. Chociaż prawie trzech na czterech sprzedawców detalicznych twierdzi, że konwersja lub rozszerzenie działalności online było największym wyzwaniem pandemii, jest to wyzwanie, które zdominowali. Aż 88% z 500 ankietowanych właścicieli lub menedżerów detalicznych sprzedaje teraz swoje produkty online. Jeśli chcesz wykorzystać ten trend, przeczytaj szczegółowe informacje na temat ważnych aspektów zakładania internetowego sklepu detalicznego, firmy usługowej lub restauracji.

Co to jest eCommerce?

Handel elektroniczny odnosi się do procesu kupowania i sprzedawania towarów i usług online, chociaż w ostatnich latach, a tym bardziej podczas pandemii, zakupy poszły poza to. Na przykład sprzedawcy detaliczni, którzy mają fizyczną lokalizację, mogą włączyć handel elektroniczny, umożliwiając klientom przeglądanie i kupowanie online oraz odbieranie w sklepie. Restauracje również odnotowały wzrost liczby zamówień online, które prawdopodobnie się utrzymają. Osiemdziesiąt osiem procent restauracji twierdzi, że rozważa przejście na menu wyłącznie cyfrowe. Prawie połowa właścicieli lub menedżerów restauracji, którzy już oferują dostęp do menu cyfrowego za pomocą adresów URL lub kodów QR, planuje kontynuować, a 47% tego segmentu twierdzi, że „jest bardzo prawdopodobne”, że całkowicie zastąpią menu fizyczne menu cyfrowe.

Oprócz umożliwienia sprzedawcom detalicznym i restauracjom lepszej obsługi obecnych klientów, ułatwiając im robienie zakupów i przeglądanie menu, sklep internetowy może umożliwić firmom znalezienie zupełnie nowych odbiorców – takich, którzy mogą nigdy nie wejść do ich fizycznej lokalizacji np. sklep we Wrocławiu. Niezależni sprzedawcy detaliczni, małe firmy i duże korporacje mogą skorzystać na włączeniu handlu elektronicznego do swojej strategii biznesowej. Jak każda technologia cyfrowa, eCommerce nadal szybko się rozwija. Począwszy od lat 90. XX wieku, handel elektroniczny zaczął być skierowany na rynek konsumencki, a sprzedawcy internetowi zaczęli pojawiać się, jak grzyby po deszczu.

Oto kilka korzyści płynących z prowadzenia sklepu eCommerce

Zakupy 24/7: większość witryn eCommerce umożliwia kupującym przeglądanie produktów i podejmowanie decyzji o zakupie o dowolnej porze dnia i nocy. Ułatwia to klientom zakupy, a taka dostępność to ogromna przewaga konkurencyjna. Jako właściciel firmy możesz również generować sprzedaż, gdy nie robisz czegoś innego (nawet gdy śpisz).

Sklep internetowy w porównaniu ze sklepem stacjonarnym

Sklepy stacjonarne nie powinny być przeciwstawiane eCommerce, co sprawia, że firmy czują, że muszą wybierać jeden kanał zamiast drugiego. Dlatego niezbędne jest, aby połączyć te kanały, zapewniając klientom bezproblemową obsługę, umożliwiając im wybór sposobu interakcji ze sprzedawcą i dając detalistom więcej opcji budowania relacji z klientami.

Marek Lisowski

Marek Lisowski

Entuzjasta motoryzacji, miłośnik sportów ekstremalnych i ekologicznych rozwiązań. Od lat dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z czytelnikami, inspirując ich do poszukiwania nowych pasji. Jego dynamiczny styl pisania oddaje energię tematów, które porusza.

Artykuły: 656

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *