Biznes

Rodzaje etykiet samoprzylepnych – kształty, formy i kolory

Etykiety samoprzylepne (zwane nalepkami) mają wiele zastosowań. Są wykorzystywane w celach marketingowych i informacyjnych. Przeznaczenie danej etykiety determinuje jej kształt, rodzaj i kolor.

Etykiety samoprzylepne – kształty

Decydując się na wykorzystanie etykiet samoprzylepnych prostokątnych, warto nawiązać współpracę z podmiotem specjalizującym się w tego rodzaju oznaczeniach, np. Unilogo. Specjalistyczny i profesjonalny projekt etykiety warunkuje finalną estetykę i sposób jej wykonania. Prostokątna etykieta ma wiele zastosowań, daje możliwość precyzyjnego rozmieszczenia umieszczanego na niej tekstu i grafiki. Etykiety prostokątne wykorzystuje się przede wszystkim na butelkach, przewieszkach oraz metkach. Można na nich umieszczać kody kreskowe, kody QR, informacje i różnego typu specyfikacje.

Oprócz prostokątnych etykiet często wykorzystuje się także etykiety okrągłe, eliptyczne, półkoliste i falowane. W zależności od potrzeb istnieje opcja produkcji etykiet o niestandardowych kształtach i formatach. Funkcją takich etykiet jest podwyższenie atrakcyjności produktu, na którym są umieszczane. Do produkcji innych niż prostokątne etykiet stosuje się specjalne wykrojniki, co niestety podwyższa koszt produkcji.

Kolory etykiet samoprzylepnych

Wiodącym kolorem wśród etykiet samoprzylepnych jest biel, mniej popularne, ale również często wykorzystywane są etykiety wielobarwne. Etykiety białe najczęściej wykorzystywane są jako nośnik informacji, natomiast kolorowe służą podniesieniu walorów estetycznych, na którym zostaną umieszczone. Kolor zawsze przyciąga wzrok i zapada w pamięć, dzięki czemu prościej zapamiętać np. logo firmy. Etykiety białe dzieli się na: matowe, półbłyszczące i błyszczące.

Etykiety kolorowe często są wykorzystywane do akcji promocyjnych i specjalnych ofert. Wśród etykiet kolorowych istnieje duża dowolność w wyborze barw. Dokonuje się tego w oparciu o paletę PANTONE. Często na kolorowych naklejkach umieszcza się nadruki fluorescencyjne, które sprawiają, że opatrzony nimi produkt jest łatwo zauważalny wśród innych. Oddzielnym rodzajem etykiet są etykiety szare lub srebrne, które nie są klasyfikowane jako kolorowe, ponieważ proces ich produkcji jest inny.

Kolor wydruku umieszczonego na etykiecie powinien być dostosowany do roli, jaką będzie pełnić etykieta. W przypadku, gdy ma być to coś więcej niż tylko informacja, warto pomyśleć nad barwnym uatrakcyjnieniem, aby podnieść  walory estetyczne etykiety.

Dzięki etykiecie samoprzylepnej można zmienić wygląd opakowania bez konieczności modyfikacji jego kształtu lub rodzaju. Taki zabieg jest szczególnie opłacalny, gdy konieczne jest unowocześnienie danego produktu lub dodanie informacji, np. dotyczących promocji.

 

Shares: