Marketing

Marketing bezpośredni z wykorzystaniem gadżetów firmowych

Czym jest marketing bezpośredni i jak się ma do wykorzystania gadżetów firmowych? Dowiedz się z naszego artykułu.

Czym jest marketing bezpośredni?

Pamiętasz katalogi wysyłkowe? A może dostajesz telefony od swojego operatora z propozycją skorzystania z wyjątkowej oferty? Marketing bezpośredni kojarzy nam się teraz głównie z aktywnością online, ale to nie wszystko. W ten specyficzny sposób łączysz reklamę ze sprzedażą, docierając do swoich potencjalnych klientów, zanim to oni dotrą do Twojego sklepu lub salonu.

Marketing bezpośredni to nie tylko działania w sieci (takie jak prowadzenie strony www czy też wysyłanie newsletterów), ale także telemarketing, marketing w telewizji czy też sprzedaż wysyłkowa. Wszystkie te metody są oparte na docieraniu do wyselekcjonowanego grona osób potencjalnie zainteresowanych i zapewnieniu im możliwości zamówienia produktu.

Gadżety reklamowe w marketingu bezpośrednim

Gadżety firmowe uchodzą za jedną z najtańszych i najskuteczniejszych metod reklamy w biznesie i kontaktach B2C. Trudno sobie wyobrazić udział w targach, konferencjach czy szkoleniach bez otrzymania pakietu składającego się zazwyczaj z kubka, długopisów, notesu czy też ekologicznej torby na zakupy z logotypami marek. Nie bez znaczenia pozostaje także wizerunkowy aspekt takich działań – pomysłowe, estetyczne akcesoria robią dobre wrażenie na potencjalnych klientach i pokazują im, że mają do czynienia ze sprawdzoną, profesjonalną firmą. W ten sposób skutecznie też budujesz świadomość marki i utrwalasz ją w umyśle klienta.

Jak używać gadżetów reklamowych w marketingu bezpośrednim?

  1. Rozdawaj swoje gadżety

Rozdawanie gadżetów podczas koncertu lub innego wydarzenia, które łączy ludzi o podobnych zainteresowaniach, jest najbardziej skuteczne. Możesz też dołączyć do konferencji jako sponsor i podarować każdemu z uczestników pomysłowe akcesorium ze swoim logo.

  1. Dołącz gadżet do zamówienia lub wyślij wraz z ofertą

Znasz zasady opracowane przez Roberta Cialdiniego? Jedną z nich jest zasada wzajemności, zgodnie z którą ludzie dążą do tego, aby odwzajemnić to, co dla nich zrobiliśmy. I zgodnie z tą zasadą działa też wręczanie czy wysyłanie gadżetów reklamowych wraz z ofertą. A jak może odwdzięczyć Ci się klient? Oczywiście, decydując się na Twój produkt.

Poza tym miły gratis do zamówienia sprawia, że zakup w danym miejscu kojarzy nam się znacznie lepiej i jesteśmy bardziej skłonni tam wrócić. To ułatwia również budowanie długofalowych relacji.

  1. Zaskocz klienta

Dobrze przemyślany podarunek z logotypem Twojej firmy, taki, który naprawdę przyda się Twojemu klientowi, również pomaga budować dobre relacje. Dopasuj więc gadżety do pory roku i latem wysyłaj to, co przyda się na wakacyjnym wyjeździe, a zimą coś, co pozwoli się ogrzać.

Szeroki wybór pomysłowych akcesoriów znajdziesz w sklepie OpenGift.pl.

  1. Personalizuj

Jeszcze lepsze wrażenie wywołasz, gdy dostosujesz gadżet do tego, co powiedział lub napisał Twój klient. Na przykład, kiedy wspomniał, że wybiera się w podróż, podaruj mu coś, co faktycznie mu się w tej podróży przyda, np. powerbank. Właśnie takie personalizowane, dopasowane podarki najlepiej zapadają w pamięć.

Wniosek jest zatem jeden: korzystaj mądrze z gadżetów reklamowych. Nie obawiaj się ich wręczać klientom, ale zadbaj o to, by mieć arsenał tych najbardziej kreatywnych i przydatnych. Czasami znacznie lepszym rozwiązaniem niż tradycyjny długopis czy brelok, jest akcesorium, którego można używać na co dzień. Słuchaj uważnie swoich klientów, a na pewno dowiesz się, co sprawi im największą radość.

 

Shares: