Marketing

Kampanie Google Ads- prowadzić samemu czy zlecić agencji?

Kampanie Linków Sponsorowanych zdecydowanie należą do tych bardziej popularnych- jest to rodzaj reklamy efektywnościowej, gdzie płacimy za konkretne kliknięcia, co wydaje się być bardzo sensownym rozwiązaniem. Warto mieć taką świadomość, że kampanie Google Ads można prowadzić samodzielnie, jeśli tylko posiada się odpowiednią wiedzę na temat tego, jak to robić. Założenie bowiem konta w usłudze jest całkowicie bezpłatne. W praktyce jednak najczęściej takie zadania powierza się wyspecjalizowanej agencji, która ma doświadczenie w prowadzeniu zarówno mniejszych jak i większych projektów w ramach Google Ads.

Jak założyć konto i kiedy można spróbować samodzielnie prowadzić kampanię?

Aby móc zalogować się do Google Ads, wystarczy wejść do tej usługi będąc zalogowanym na koncie Gmail. Jeśli nie mamy konta Gmail- wystarczy je w szybki i prosty sposób utworzyć. Od razu po zalogowaniu się do Google Ads naszym oczom ukaże się kreator tworzenia pierwszej kampanii, gdzie na szybko możemy wyszukać interesujące nas słowa kluczowe, a następnie utworzyć do nich teksty reklamowe. Dodatkowo, aby móc cokolwiek zdziałać w ramach konta, koniecznie trzeba skonfigurować najbardziej preferowaną metodę płatności. Tworzenie najprostszej kampanii z możliwych tak naprawdę polega na wybraniu odpowiednich fraz, a także dodaniu tekstów reklamowych. Jeśli jednak kampania ma być bardziej rozbudowana i wielowątkowa, prowadzona w różnych lokalizacjach i na różne urządzenia- konieczna może być pomoc ze strony specjalistów. Wówczas wybrana agencja AdWords zaproponuje nam, jak taka kampania może wyglądać, a także jaki będzie koszt jej utworzenia i prowadzenia.

Stworzenie to jedno, ale kampanię trzeba też regularnie optymalizować

O ile struktura kampanii zostanie stworzona, kwota do budżetu znajdzie się na koncie, a reklamy zaczną się wyświetlać- nie oznacza to, że praca została skończona. W Google AdWords bardzo ważna jest optymalizacja kampanii, która powinna być regularnie przeprowadzana. Przede wszystkim bardzo ważne jest sprawdzanie tego, czy wybrane przez nas słowa kluczowe faktycznie są trafne i czy użytkownicy w nie klikają. Kolejną kwestią jest analiza stawek za kliknięcie oraz ich odpowiednie dostosowywanie. Warto także na bieżąco sprawdzać, jakie zapytania wpisywali faktycznie do wyszukiwarki użytkownicy, którym wyświetliła się nasza reklama i którzy w nią kliknęli. Niepożądane kliknięcia pozwalają stworzyć listę wykluczających fraz kluczowych. Warto też na bieżąco sprawdzać, jak wydawany jest budżet, a także zaimplementować rozwiązania, które będą w stanie pomóc nam ocenić, czy kampania jest efektywna- na przykład poprzez śledzenie konwersji, a także bieżącą analizę wszystkich dostępnych statystyk. Jak więc widać- stworzenie kampanii jest tak naprawdę dopiero początkiem pracy, jaką koniecznie trzeba wykonać, aby taka reklama mogła nam zacząć przynosić zyski. Jeśli więc nie chcemy borykać się z problemem pracy nad kampanią samodzielnie- czasem lepiej powierzyć to zadanie osobom, które naprawdę się na tym znają.

Tekst przygotowany we współpracy z Agencją Brandbay.pl z Krakowa.

 

Shares: