Biznes

Czy sprzedaż wysyłkowa się opłaca?

Marzy Ci się sprzedaż produktów bez zbędnego kontaktu z klientem? Liczysz na szybki rozwój firmy i korzystanie z możliwości globalnych serwisów? Świetnie trafiłeś. Sprzedaż wysyłkowa może spełniać te kryteria, ale czy na pewno się opłaca? Czy VAT w sprzedaży wysyłkowej może nas skutecznie zniechęcić? Sprawdźmy.

Sprzedaż wysyłkowa w prostych słowach

Sprzedaż wysyłkowa to każda sprzedaż towarów lub usług prowadzona bez kontaktu sprzedającego z kupującym. Mówimy tutaj o transakcjach realizowanych z poziomu stron i serwisów internetowych poprzez telefon lub e-mail. W przypadku transakcji na terenie całej Unii Europejskiej, o sprzedaży wysyłkowej mówimy wtedy, gdy transakcja dotyczy towarów wysłanych z jednego z magazynów w kraju odbiorcy lub innym kraju UE. Taka sprzedaż może być dokonana poprzez pośrednika, którym może być np. firma kurierska.

W kilku przypadkach sprzedaż wysyłkowa nie jest możliwa. Dzieje się tak np. w sytuacji, gdy razem z produktem kupujemy także usługę, sprzedaż dotyczy nowych środków transportu lub produktów używanych, takich jak np. dzieła sztuki.

Progi sprzedaży wysyłkowej

Sprzedaż wysyłkowa i VAT to dwa nieodłączne tematy. W końcu rozliczać musimy każdą transakcję, a bywa to tym trudniejsze, gdy dotyczy transakcji poza granicami kraju prowadzenia działalności. Limity sprzedaży wysyłkowej powinny interesować każdego, kto sprzedaje swoje produkty online. Ale jak limity mają się do VAT-u w sprzedaży wysyłkowej? Otóż progi określają limit przychodu netto ze sprzedaży w danym kraju, powyżej którego przedsiębiorca jest zobowiązany zarejestrować VAT w kraju, gdzie dokonał sprzedaży swoich towarów.

Limity sprzedażowe są określane przez Komisję Europejską i obecnie wynoszą 10 tysięcy euro netto rocznie. Powyżej tego limitu VAT w sprzedaży wysyłkowej musi być rozliczany w każdym kraju, gdzie dochodzi do sprzedaży towarów czy usług.

Warto wiedzieć, że do limitów zaliczamy nie tylko towary sprzedawane innym konsumentom w krajach UE, ale także niektóre usługi: telekomunikacyjne, nadawcze czy elektroniczne. Więcej na temat sprzedaży wysyłkowej znajdziesz na: https://taxology.co/pl/limity-sprzedazy-wysylkowej-w-ue-w-2021/.

Sprzedaż wysyłkowa da się lubić

Nowe unijne przepisy ułatwiają internetowy obrót towarami pomiędzy krajami Unii Europejskiej, jednak nadal wielu przedsiębiorców jak ognia unika VAT-u. Są jednak przypadki, kiedy rejestracji VAT w sprzedaży wysyłkowej warto dokonać jeszcze przed przekroczeniem limitów. Dotyczy to przede wszystkim przedsiębiorców o wysokich obrotach, którzy z góry wiedzą, że przekroczą limity sprzedażowe. Warto rozważyć rejestrację VAT od razu w sytuacji, kiedy chcemy w niedalekiej przyszłości rozszerzyć swoją działalność o czynności, które będą tego wymagać, ale również wtedy, gdy przedsiębiorca uzyskuje znaczne nadwyżki naliczonego VAT.

Ta forma rozliczenia może być też opłacalna dla przedsiębiorców, których stawka podatku VAT w sprzedaży wysyłkowej jest niższa niż 23%. W takich przypadkach warto zastanowić się także nad profesjonalną ekipą, która zajmie się rozliczeniami tego podatku. https://taxology.co/pl/ pomoże w rozliczeniach VAT w sprzedaży wysyłkowej, a więc także w rozwoju Twojej firmy na wielu światowych rynkach.

Shares: