Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Menu

8a-logo-1425902389.png

Podstawowe informacje:

Czas realizacji:
5 miesięcy
Zespół:
3 Programistów, 2 Web developerów, 1 Graphic Designer, 1 IT Manager
Technologie:
PHP, MySQL, HTML, CSS, JS

Wyróżniki projektu:

multiplatforma obsługująca 3 sklepy z poziomu jednego CMS

standard RWD

integracja z programem magazynowo-sprzedażowym Symfonia

Klient

Firma Darmado jest właścicielem trzech sklepów internetowych: narciarskiego i snowboardowego SnowShop.pl, surfingowego SurfShop.pl oraz rowerowego BikeSalon.pl. Prócz sprzedaży online klient prowadzi dystrybucję stacjonarną w trzech punktach. Firma zdecydowała się na nową multiplatformę e-commerce. 

Grupa docelowa

Docelowymi klientami sklepów są pasjonaci sportów, którzy poszukują bogatej oferty wysokiej jakości produktów mogących sprostać wyzwaniom uprawianej przez nich aktywności. To odbiorcy, którzy oczekują rozwiązań pozwalających w sposób łatwy, szybki i wygodny odnaleźć interesujące ich produkty. Niezwykle istotne były tu więc: czytelna architektura informacji, transparentna ścieżka zakupowa oraz dostępność ze wszystkich urządzeń. Obok użyteczności odbiorcy ci docenią także design miejsc, w których się zaopatrują. Równocześnie to tzw. „casual consumerzy", którzy oczekują szerokiego wyboru, profesjonalnego doradztwa i natychmiastowej pomocy w doborze sprzętu. 

Cele projektu

podstawowym celem realizacji było stworzenie nowej platformy e-commerce zoptymalizowanej pod kątem wszystkich dostępnych nośników (desktop, tablet, telefon) oraz opracowanie jej zupełnie nowej koncepcji wizerunkowej, 

wdrożenie systemu o maksymalnie intuicyjnej nawigacji, która zdecydowanie skróci i uprości ścieżkę zakupową klienta,

opracowanie i wdrożenie nowych rozwiązań marketingowych i funkcjonalnych wpływających na zwiększenie liczby i wartości transakcji internetowych oraz optymalizacja sklepu internetowego. 

Przebieg realizacji

Do zadań Positive Power należało:

  • doradztwo w zakresie organizacji sprzedażowej i strategii marketingowej (m.in. pomoc w ustaleniu nowych zasad funkcjonowania programu lojalnościowego), 
  • prace kreatywne w zakresie opracowania nowej koncepcji wizerunkowej sklepów oraz stworzenia na jej podstawie docelowej kreacji graficznej, 
  • prace z zakresu usability — opracowanie architektury informacji i intuicyjnej nawigacji, przystosowanych do prezentacji obszernej ilości danych i bogactwa rozwiązań funkcjonalnych z uwzględnieniem standardu RWD (optymalizacja pod urządzenia mobilne), 
  • prace programistyczne obejmujące wdrożenie złożonej technicznie multiplatformy e-commerce o wysokim stopniu zautomatyzowania procesów sprzedażowych dzięki zaawansowanej integracji z programem Symfonia. 

Równolegle z pracami nad nową platformą internetową Positive Power Sp. z o.o. świadczyło wsparcie dla jej bieżącej wersji oraz zajęło się dodatkowymi działaniami reklamowymi — pozycjonowaniem, e-mail marketingiem oraz komunikacją. W konsekwencji wszystkie trzy sklepy posiadają identyczną, responsywną architekturę informacji i nawigację, która stała się podstawą przygotowania wynikowych kreacji graficznych. Sklepy zostały zintegrowane w ramach jednej platformy i wyposażone we wspólny panel administracyjny (CMS). 

Automatyzacja procesów sprzedażowych multiplatformy została dodatkowo osiągnięta przez dwukierunkową integrację z programem magazynowo-sprzedażowym Symfonia, dzięki czemu użytkownicy sklepu mają dostęp do aktualnej oferty i bieżących stanów magazynowych (pobieranie i zwracanie stanów magazynach z podziałem na kilka magazynów). 

Wyniki

W wyniku trwającej niespełna pięć miesięcy realizacji powstała dedykowana, specjalistyczna multiplatforma sprzedażowa, która służy jednoczesnej obsłudze trzech sklepów internetowych i jest dostępna dla kupujących z poziomu wszystkich urządzeń. Ścieżka zakupowa klienta została maksymalnie uproszczona i skrócona, co wzmacnia jego pozytywne doświadczenia i buduje lojalność przekładającą się na kolejne zamówienia. Oprogramowanie jest skalowalne i pozwala na dalszą optymalizację w związku ze stale zwiększającą się ilością danych i użytkowników oraz zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami rynku. 

Kliknij, aby zobaczyć online

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

zamknij