Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Menu

olive-1436262147.png

Podstawowe informacje:

Czas realizacji:
3 miesiące
Zespół:
1 Graphic Designer, 2 Web Developerów, 2 Programistów PHP, 1 Tester.
Technologie:
PHP (Zend Framework), HTML, JavaScript (jQuery, Prototype.js), MySQL.

Wyróżniki projektu:

0-step checkout (bezkrokowy koszyk)

prezentacja wysokiej jakości zdjęć produktowych z wykorzystaniem Zoomify HTML5

opcja „opakowanie na prezent z dedykacją” (w koszyku)

responsywny layout

system zbudowany w oparciu o platformę Magento

autorska integracja sklepu z platformą mailingową Optivo Broadmail

zaawansowana rozbudowa pluginu integrującego system sklepowy z usługą SALESmanago, dostarczonego przez jej producenta

przygotowanie API Magento do integracji z zewnętrznym programem magazynowo-księgowym ECM

Klient

Sklep internetowy „Olive.pl – pokusa dla zmysłów” posiada bogatą ofertę kostiumów kąpielowych, bielizny damskiej i męskiej oraz odzieży. W związku z rosnącą grupą klientów, w tym odbiorców mobilnych, oraz ograniczeniami obecnego oprogramowania, sklep zdecydował się na wdrożenie nowego systemu e-commerce w standardzie RWD oraz w oparciu o silnik Magento znacząco zyskujący w Polsce na popularności.  

Grupa docelowa

Docelowymi odbiorcami sklepu internetowego www.olive.pl są klienci indywidualni – w zdecydowanej większości kobiety, ale także mężczyźni – ceniący sobie wysokiej jakości, oryginalne produkty odzieżowe oraz wygodne i bezproblemowe zakupy przez internet.  

Cele projektu

odświeżenie wizerunku marki,

zoptymalizowanie sklepu pod kątem użytkowników mobilnych,

zapewnienie otwartej architektury oprogramowania umożliwiającej jego późniejszą modyfikację i rozbudowę zgodnie z pojawiającymi się z czasem potrzebami klientów i rozwojem trendów na rynku odzieżowym,

optymalizacja procesu zakupu i obsługi klienta. 

Przebieg realizacji

Do zadań Positive Power należało:

  • rebranding wraz z opracowaniem koncepcji kreatywnej sklepu internetowego oraz wykonaniem projektów graficznych,
  • oprogramowanie, dedykowanej platformy e-commerce w oparciu o odpowiednio skonfigurowany, zmodyfikowany i rozbudowany (pod względem unikalnych narzędzi sprzedażowych) system Magento,
  • modelowa implementacja standardu RWD,
  • testy sklepu wraz z uruchomieniem produkcyjnym.  

W ramach współpracy z marką „Olive.pl – pokusa dla zmysłów” Positive Power stworzyło platformę, która miała za zadanie nie tylko standaryzować i w najwyższym stopniu automatyzować proces sprzedażowy, maksymalnie uprzyjemniając w ten sposób zakupy klientom, ale także wspierać intensywne działania prosprzedażowe sklepu. Wśród rozwiązań, które pozwoliły te cele osiągnąć, znalazły się m.in.:

  • „0-step checkout”, czyli bezkrokowy koszyk skracający ścieżkę zakupową do niezbędnego do minimum,
  • funkcja dynamicznego powiększania (fragmentów) zdjęć produktowych do wysokiej rozdzielczości realizowana za pomocą narzędzia Zoomify HTML5, tym istotniejsza w branży modowej, gdzie decyzja zakupowa jest podejmowana na bazie wrażeń wizualnych i rzetelnej informacji otrzymywanej o produkcie (np. jakości wykończenia czy rodzaju użytego materiału),
  • rozbudowany system banerowy (na stronie głównej i w ramach kategorii produktowych) wspierający efektywną strategię e-merchandisingową sklepu.

Kluczowy element wdrożenia stanowiła jednakże implementacja standardu RWD, która dodatkowo ukierunkowała platformę na użytkowników mobilnych, bardzo atrakcyjnych pod względem ilości i wartości dokonywanych przez nich zakupów online, przez co znacznie poszerzyła grupę jej potencjalnych odbiorców oraz pozwoliła generować większy zysk.

Jednocześnie, w związku z koniecznością obsługi ponadprzeciętnego ruchu w sklepie, wzrastającego nawet kilkukrotne w trakcie pików sprzedażowych, czynnikami wpływającym na przebieg realizacji oraz na decyzję o jego późniejszym hostingu i supporcie były również aspekty wydajności i skalowalności systemu.  

Wyniki

Positive Power pomogło właścicielowi marki „Olive.pl – pokusa dla zmysłów” bezstresowo przejść przez niełatwy proces zmiany silnika sklepu internetowego zapewniając stałe wsparcie techniczne i konsulting marketingowy na każdym etapie wdrożenia. Dzięki nawiązaniu ścisłej i partnerskiej współpracy udało się stworzyć oprogramowanie idealnie dopasowane do profilu biznesowego marki. Wyposażone w autorskie rozwiązania sprzedażowe zamawiającego wypracowane na bazie wieloletniego praktycznego doświadczenia w e-commerce, gwarantujące stabilny rozwój i wzrost jego e-biznesu oraz otwarte na każdego klienta, tym bardziej mobilnego.  

Kliknij, aby zobaczyć online

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

zamknij