Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Menu

platforma-e-commerce-ksiegarni-beck-1490689499.png

Podstawowe informacje:

Czas realizacji:
7 miesięcy
Zespół:
2 Programistów PHP-Magento, 1 Web Developer, 1 Graphic Designer/UX, 1 Tester, 1 Project Manager
Technologie:
PHP (Zend Framework), HTML, JavaScript (jQuery Prototype.js), MySQL

Wyróżniki projektu:

  • system zbudowany w oparciu o platformę Magento,
  • platforma łącząca funkcję platformy łączącej kanał sprzedaży B2B i B2C,
  • standard RWD,
  • integracja z programami i serwisami dedykowanym branży księgarskiej: Perdix (umożliwiającym wymianę danych sprzedażowych, obsługę prenumerat i sprzedaż wysyłkową wydawnictw), Legalis (obsługa zamówień ze współpracy z serwisem www.legalis.pl) oraz Virtualo (służącego generowaniu do sklepu e-booków),
  • oprogramowanie Widgeta Ofertowego proponującego tematyczne książki,
  • integracja z SMSAPI, FreshMail i SALESmanago. 
Klient

Właścicielem księgarni prawniczej Beck jest wydawnictwo C.H. BECK, jedno z największych i najstarszych wydawnictw europejskich, funkcjonujące na polskim rynku od 1993 roku. Księgarnia specjalizuje się w sprzedaży publikacji z zakresu prawa, ekonomii, tematyki podatkowej, a także literatury akademickiej, aplikacyjnej i obcojęzycznej. W swojej ofercie wydawnictwo posiada zarówno książki, poradniki, jak i własne serie wydawane cykliczne, zarówno w formie tradycyjnej, jak i Systemie Informacji Prawnej Legalis (opracowanym przez wydawnictwo portalu, udostępniającym publikacje online). 

Grupa docelowa

Publikacje sprzedawane w księgarni Beck mają charakter specjalistyczny i są dedykowane osobom korzystającym na co dzień z przepisów prawa, literatury akademickiej i obcojęzycznej. Odbiorców księgarni można podzielić na dwie grupy docelowe: osoby prywatne korzystające w pracy z tego rodzaju wydawnictw (m.in. urzędnicy administracji publicznej, księgowi, kadrowi, doradcy podatkowi) oraz podmioty biznesowe. Klienci księgarni wykorzystują jej produkty w codziennej pracy, kupują je nie tylko w formie tradycyjnej, ale także elektronicznej. Można więc stwierdzić, że są to osoby otwarte na innowacje technologiczne, korzystające z publikacji w celu zaspokojenia konkretnej potrzeby informacyjnej, w sytuacjach zawodowych. Szczególnie istotna jest więc dla nich możliwość dotarcia do poszukiwanych książek szybko i bezproblemowo, także z poziomu urządzeń mobilnych.

Cele projektu

zbudowanie systemu integrującego funkcje B2B i B2C,

optymalizacja procesu zakupowego i skrócenie ścieżki zakupowej,

podniesienie poziomu sprzedaży poprzez wdrożenie licznych funkcjonalności sprzedażowych,

zbudowanie platformy ukierunkowanej na użytkowników mobilnych poprzez zastosowanie standardu RWD.

Przebieg realizacji

Do zadań Positive Power należało:

  • zoptymalizowanie i przystosowanie dostarczonych przez Klienta projektów graficznych pod kątem kreacji i UX do potrzeb realizacji,
  • oprogramowanie i wdrożenie dedykowanego systemu B2B&B2C opartego o platformę Magento,
  • wdrożenie szeregu funkcjonalności sprzedażowych dedykowanych Klientowi z branży wydawniczej oraz integracja z oprogramowaniem i serwisami wydawniczymi: Perdix, Legalis i Virtualo,
  • wdrożenie standardu RWD zapewniającego czytelność platformy na wszystkich urządzeniach mobilnych,
  • zapewnienie Klientowi wsparcia posprzedażowego – kompleksowej obsługi technologicznej wraz z dalszym rozwojem dostarczonego oprogramowania.

W ramach współpracy z Wydawnictwem C.H. Beck Positive Power wdrożyło opartą o system Magento platformę, podzieloną na następujące podstrony produktowe: prawo, podatki, akademicka, aplikacja, obcojęzyczna, firma i samorząd, szkolenia, egzamin prawniczy. Celem wdrożenia platformy było m.in. skrócenie i zoptymalizowanie ścieżki zakupowej z uwzględnieniem dwóch grup użytkowników: klientów indywidualnych i B2B. Pierwsza ma możliwość dokonywania zamówień bez rejestracji (użytkownik niezalogowany), druga za pośrednictwem osobistego konta.

Firma przystosowała także dostarczone przez Klienta projekty graficzne oraz wdrożyła szereg funkcjonalności istotnych dla podmiotów z branży wydawniczej. Znalazły się wśród nich: uniwersalny Widget Ofertowy złożony z dwóch elementów: kolekcji produktów i sposobu wyświetlania, możliwy do dodania wszędzie w obrębie witryny. Oznacza to, że Klient może samodzielnie dostosowywać Widget Ofertowy – ręcznie dobierać kolekcję produktów lub wskazać filtry selekcji produktów, takie jak: serie wydawnicze, autora czy kategorie. Ma także możliwość dostosowania sposobu wyświetlania produktów (slider, lista, box autora itp.).

W systemie wdrożony został także moduł Autorzy – każdy autor posiada własną kartę z edytowalnym z poziomu CMS opisem oraz listą swoich publikacji. W obrębie platformy można również filtrować dostępne produkty po nazwisku autora. Powstała platforma posiada także funkcjonalność E-booki, czyli opcję dobierającą automatycznie do produktu podstawowego – książki – produkt dodatkowy, czyli e-book. Na karcie produktu Klient widzi możliwość zakupu e-booka w odrębnej cenie, z kolei po zalogowaniu się na indywidualne konto zyskuje dostęp do półki z tymi dotychczas kupionymi. Bardzo istotne z punktu widzenia realizacji było zintegrowanie platformy z zewnętrznym serwisem Virtualo, zapewniającym obsługę digitalizacji książek i różnorodnych formatów (PDF, ePub, Mobi).

System został także zintegrowany z oprogramowaniem Perdix, umożliwiającym wymianę danych sprzedażowych, obsługę prenumerat i sprzedaż wysyłkową wydawnictw oraz systemem informacji prawnej www.legalis.pl. Dodatkowo wdrożoną funkcjonalnością są „statusy publikacji”, które po wyprzedaniu produktu automatycznie informują, że nakład został wyczerpany, a sprzedaż wstrzymana. Właściciel ma jednak możliwość uruchomienia „Przedsprzedaży” dobierając do niej status: „Dodruk” lub „Zapowiedź” z wysyłką w późniejszym terminie. Positive Power wdrożyło także funkcjonalność mailowego (integracja z FreshMail i SALESMANAGO) lub SMS-owego (integracja z SMSAPI) powiadomienia o dostępności produktu. System został również przystosowany do obsługi kodów rabatowych oraz programu lojalnościowego.

Istotne z punktu widzenia realizacji było oprogramowanie wdrażanej platformy w standardzie RWD, co umożliwi klientom dokonywanie zakupów z poziomu platform mobilnych, a także zapewni przejrzyste i czytelne prezentowanie witryny na wszystkich dostępnych systemach mobilnych. Jest to szczególnie ważne ze względu na charakter użytkowników sklepu oraz produktu – e-booki. 

Wyniki

W wyniku realizacji powstała zintegrowana platforma B2B i B2C oparta o system Magento. Platforma jest zoptymalizowana pod kątem użytkowników mobilnych, co zwiększa możliwości dotarcia do niej i generuje nowy kanał sprzedaży. Oprogramowanie ma charakter otwarty i umożliwia jego dalszy rozwój. Dostarczone Klientowi rozwiązanie posiada szereg funkcjonalności sprzedażowych z naciskiem na te, dedykowane branży wydawniczej. Ścieżka zakupowa została maksymalnie uproszczona, a czas dotarcia do poszukiwanego produktu skrócony, m.in. poprzez czytelne produktowe kategorie tematyczne. 

Dzięki wdrożonym rozwiązaniom Klient otrzymał intuicyjny system e-commerce, pozwalający na skuteczne zarządzanie kanałem sprzedaży B2C i B2B oraz umożliwiający automatyzację procesów biznesowych. Platforma sprzedaży zawiera także nowoczesne rozwiązania pro-sprzedażowe, które pozwolą klientowi budować przewagę konkurencyjną w swojej branży.

Kliknij, aby zobaczyć online

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

zamknij